Care sunt cele mai utilizate aplicații de servicii de social media în 2024 în România și în lume?
Platformele de socializare se numără printre cele mai accesate categorii de aplicații la nivel global, cu 4.95 miliarde de utilizatori. La finalul anului 2024 se preconizează că numărul acestora va ajunge la 5.17 miliarde de persoane. În România, numărul celor care folosesc aplicațiile de socializare în 2024 este de 17.3 milioane de persoane. Pentru următorii cinci ani, numărul total al utilizatorilor va atinge valoarea de 18.6 milioane de oameni.
Aplicațiile de socializare sunt utilizate în diverse scopuri, precum menținerea legăturii cu familia și prietentii, urmărirea de produse, vizionarea transmisiilor live sau promovarea de produse. În unele cazuri, așa cum este al operatorilor iGaming, precum https://verdecasino.com/ro, aplicațiile sunt utilizate ca metodă rapidă de creare cont și autentificare pe aceste platforme online. Facebook, Tik Tok, We Chat, Instagram, Whats App și Telegram se numără printre cele mai utilizate servicii de social media. Continuă să citești pentru a afla informații despre aplicațiile preferate de români în 2024.
Top aplicații și platforme de socializare la nivel global în 2024
La nivel internațional, liderul în topul aplicațiilor descărcate și folosite este Facebook, cu 3.04 miliarde de utilizatori. Youtube secondează această aplicație, având 2.49 miliarde de utilizatori, alături de Whatsapp și Instagram, cu 2 miliarde de utilizatori fiecare. Clasamentul este completat de următoarele aplicații de socializare:
- TikTok – 1.56 miliarde;
- WeChat – 1.33 miliarde;
- Facebook Messenger – 979 milioane;
- Telegram – 800 milioane;
- Douyin – 752 milioane;
- Snapchat – 750 milioane;
- Kuaishou – 685 milioane;
- Twitter/X – 619 milioane;
- Sina Weibo – 605 milioane;
- QQ – 558 milioane;
- Pinterest – 482 milioane;
- Twitter – 450 milioane;
- Reddit – 430 milioane;
- Quora – 400 milioane.
Pentru 2024 se estimează un număr total de conturi pe rețelele de socializare de 5.17 miliarde de persoane. În 2025, numărul utilizatorilor va ajunge la 5.42 miliarde, iar în 2026 va totaliza 5.64 miliarde de persoane. Pentru 2027 se așteaptă ca numărul global al utilizatorilor de social media să fie de 5.85 miliarde de persoane.
Utilizatorii dețin până la 4 conturi în Japonia și ajung până la 12 conturi în India. Valoarea medie a timpului petrecut pe platformele de socializare este de 2 ore și 24 de minute. Cei mai mulți utilizatori ai aplicațiilor de socializare sunt înregistrați în China China (1.02 miliarde), India (755.4 milioane) și SUA (302.3 milioane).
În ceea ce privește reparizarea pe zone geografice, numărul cel mai scăzut este înregistrat în Africa Centrală (24.7 milioane), iar cel mai mare în Asia de Est (1.24 miliarde). Europa de Est, zona din care face parte și România, înregistrează 191.3 milioane de utilizatori. Exceptând Asia de Sud (73% bărbați și 27% femei) și Europa de Vest (50% bărbați și 50% femei), în restul regiunilor femeile folosesc cu precădere platformele de socializare.
Care sunt motivele pentru care sunt utilizate aplicațiile de socializare la nivel mondial?
Menținerea legăturii cu familia și prietenii reprezintă motivația principala pentru 49.5% dintre utilizatori. Iată și care sunt celelalte motive menționate de utilizatorii serviciilor de social media:
- Divertisment în timpul liber – 38.5%
- Sursă de știri și informații – 34.2%
- Sursă de conținut interesant – 30.2%
- Pentru a vedea despre ce se discută online – 28.7%
- Inspirație pentru produse de cumpărat și activități de făcut – 26.7%
- Sursă de cumpărături – 26.1%
- Discuții și partajarea de păreri cu ceilalți – 22.7%
- Vizionare transmisiuni live – 22.7%
- Sursă de noi contacte – 22.5%
Printre alte motive pentru care utilizatorii se folosesc de aplicațiile de socializare se numără promovarea de produse, sursă de întâlniri, pentru apeluri video și altele.
Top aplicații de socializare folosite în 2024 de utilizatorii din România
Românii utilizează în mod frecvent Facebook, procentul celor care dețin un cont pe această platformă fiind de 91%. Instagram și Tik Tok se poziționează pe următoarele locuri, cu un procent de 59%, respectiv 47% din totalul celor care sunt activi pe site-urile și aplicațiile de socializare. WhatsApp și Twitter/X se regăsesc printre aplicațiile instalate pe dispozitivele folosite români pentru accesarea platformelor sociale (telefon, tabletă, PC, smart TV).
În ceea ce privește motivele pentru care românii folosesc aceste aplicații se numără căutarea de produse, conectarea cu familia și prietenii și divertismentul online. De asemenea, pe lista motivelor se numără jocurile de socializare online, muzică, modă și stilul de viață. Astfel, 61% dintre români se conectează pentru a discuta cu prietenii și familia, iar 57% dintre aceștia pentru relaxare.
În ultimii ani, românii au început să folosească aplicațiile de socializare pentru a localiza diverse evenimente. Un procent de 28% dintre români utilizează serviciile de social media pentru a beneficia de cele mai recente noutăți despre brandurile preferate. Românii sunt interesați inclusiv de urmărirea activităților diverselor celebrități și influenceri pe rețele de socializare.
În plus, aceștia sprijină și cauzele umanitare, dar și postează conținut video și audio pe aceste rețele. În funcție de categoria de vârstă, Facebook este preferat de cei peste 25 de ani, Tik Tok, Twitter/X, Reddit, Tinder și Instagram de cei cu vârsta între 18 și 34 de ani. Românii de peste 55 de ani preferă Pinterest și LinkedIn.