Soseaua care leaga Baia Mare de Targu Lapus se situeaza pe locul 5 in topul pe tara al tronsoanelor de drumuri nationale cu trafic redus, fiind tranzitat de numai 421 de masini pe zi, cu o medie de 17 masini pe kilometru. Clasamentul a fost intocmit pe baza recensamantului general al circulatiei rutiere facut de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Recensamantul a fost motivat de numarul mare de drumuri nationale pentru a caror intretinere si reabilitare se aloca anual sume importante din bugetele ministerelor Transporturilor si Dezvoltarii Regionale, unele dintre acestea putand fi clasate ca drumuri judetene, din cauza traficului redus.
Un drum din Maramures se afla in topul soselelor nationale cu trafic redus, conform Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Clasamentul a fost intocmit in urma recensamantului general al circulatiei rutiere si a fost motivat de sumele importante alocate anual intretinerii si reabilitarii unor tronsoane de drumuri nationale care, din cauza traficului redus, ar putea fi declasat in categoria drumurilor judetene.
In topul national, pe locul 5 se situeaza DN 18B, pe tronsonul Baia Mare – Targu Lapus DJ 109F – DJ 182E. Acesta este tranzitat doar de 421 masini pe zi, media zilnica fiind de 17 masini pe kilometru, astfel incat DN 18B ar putea redeveni drum judetean. De altfel, in vara acestui an, presedintele Consiliului Judetean Maramures, Mircea Man, recunostea ca DN 18B ”este un drum national cu fundatie de drum judetean”.
Potrivit standardelor de cost, reabilitarea unui kilometru de drum national costa peste 746.000 de euro, in timp ce in cazul unui drum judetean, pretul este de doar 274.000 de euro. Reteaua nationala de drumuri totalizeaza 16.552 de kilometri de drumuri nationale si 314 kilometri de autostrazi.
Sursa: Catalin Vischi