Numărul transporturilor ilegale de lemne s-au dublat în starea de alertă, față de anul trecut, susține senatorul USR Mihai Goțiu, care a prezentat răspunsuri de la Ministerul Afacerilor Interne.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, senatorul arată că apelurile la 112 din perioada stării excepționale au fost duble față de 2019.
În luna aprilie, unul din patru transporturi de lemn verificate în urma apelurilor la 112 ar fi fost ilegal, iar în martie, unul din trei transporturi verificate ar fi fost ilegal.
Mihai Goțiu susține că datele sunt de la Ministerul Afacerilor Interne și îi reproșează ministrului Mediului modul în care au fost făcute verificările din ultimele luni.
„Ieri, am primit răspunsul la interpelarea adresată Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Justiției, prin care am solicitat informații legate, pe de o parte, de numărul de sesizări penale cu privire la infracțiuni de mediu pentru perioada martie – mai 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe de altă parte (tot comparativ, pentru lunile martie – mai 2020, respectiv martie – mai 2019), numărul de apeluri la 112 pentru verificarea legalității transporturilor de lemn și câte dintre acestea au fost confirmate”, a precizat el.
În ședința de joi, Guvernul a aprobat operaţionalizarea SUMAL – sistemul informaţional integrat de urmărire a materialelor lemnoase, a anunțat ministrul Mediului, Costel Alexe.
„Îi asigur pe toţi românii că odată cu operaţionalizarea SUMAL, transportul dublu pe acelaşi aviz nu se va mai putea realiza. De asemenea, odată cu operaţionalizarea SUMAL nimeni nu va mai putea să transporte cu aviz cantităţi mai mari sau mai mici, pentru că la fiecare transport de material lemnos vor fi obligaţi transportatorii să urce cele trei fotografii, din faţă, lateral şi spate, pentru a putea dovedi că au cantitatea de material lemnos cu care au plecat din pădure şi vor ajunge în depozit. Pentru că multe din aceste ilegalităţi, fie în interiorul fondului forestier, fie pe drumurile publice, de multe ori s-au petrecut şi cu sprijinul sau au închis autorităţile ochii. Prin acest sistem vom şti exact cât au tăiat, cât au avizat, cât şi-au însuşit atunci când au încărcat mijlocul de transport şi, evident, cât trebuie să ajungă la destinaţie”, a menţionat Alexe.