Aducem la cunoştinţa opiniei publice măsurile care vor fi aplicate în perioada 13.03.2020-04.05.2020 la nivelul Tribunalului Maramureş, în vederea prevenirii răspândirii infecţiilor cauzate de Covid-19:
🔸 Cauzele aflate pe rolul instanţei în intervalul 13.03.2020-04.05.2020 vor fi amânate pentru o dată ulterioară, completurile de judecată urmând a proceda la preschimbarea termenului. În cazul în care preschimbarea termenului nu se poate efectua din motive obiective, cauzele urmează a fi amânate la termenul stabilit.
✔️ În această perioadă se vor soluţiona exclusiv cauzele prevăzute în Hotărârea de colegiu nr. 12/13.03.2020, anexată prezentei.
🔹 Se limitează accesul şi staţionarea persoanelor care nu deţin calitatea de angajat al instituţiei, în sediile Tribunalului Maramureş, după cum urmează:
✔️ Justiţiabilii/alţi participanţi la procedurile judiciare (cu excepţia avocaţilor/consilierilor juridici) vor avea acces în clădirile Tribunalului exclusiv pe baza cărţii de identitate/paşaportului şi a citaţiei/actului de procedură în cuprinsul căruia este indicată necesitatea prezenţei în instanţă;
✔️ Apărătorii/justiţiabilii/alţi participanţi vor avea acces în clădire doar în sălile de judecată în care se desfăşoară şedinţa, strict pe durata desfăşurării procedurii judiciare în care sunt implicaţi, staţionarea acestora în clădirile Tribunalului în afara acestor împrejurări urmând a fi interzisă. În măsura în care completul de judecată a stabilit o oră pentru strigarea cauzei, accesul justiţiabililor în incinta instanţei va fi permis doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care participă;
✔️ Se interzice accesul persoanelor care s-au deplasat în zonele de risc (Italia, Nordul Franţei, Spania, Iran, China etc.) ori au intrat în contact cu persoane aflate în carantină/diagnosticate cu Covid-19 în ultimele 14 zile, acestea urmând a notifica în scris completului de judecată această împrejurare şi a solicita amânarea soluţionării cauzelor pentru motive medicale;
✔️ Se interzice accesul persoanelor care prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome: febră, tuse, dificultăţi de respiraţie. Aceste persoane vor fi îndrumate să se adreseze de îndată autorităţilor medicale competente – direcţia de sănătate publică de la domiciliu/locuinţa efectivă – pentru asigurarea de asistenţă medicală şi luarea măsurilor de carantină sau autoizolare prevăzute de lege;
✔️ În vederea punerii în aplicare a prevederilor anterior menţionate, organele de jandarmi care asigură paza sediilor vor efectua verificări în privinţa tuturor persoanelor care prezintă în mod evident o stare generală alterată şi simptome comune infecţiilor respiratorii – stare febrilă evidentă, tuse persistentă etc. şi vor asigura informarea de îndată a completului de judecată/compartimentului spre care acestea au declarat că se îndreaptă, pentru respectarea drepturilor procedurale;
✔️ Persoanele fără manifestări clinice de infecţie respiratorie şi care nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la alineatele precedente sunt rugate ca pe toată durata prezenţei în sediul Tribunalului să respecte măsurile de igienă şi de protecţie recomandate de autorităţile naţionale competente pentru prevenirea infecţiei cu COVID-19, virusul gripal sau alte infecţii respiratorii transmisibile;
✔️ Personalul instanţei va utiliza obligatoriu intrarea specială a personalului de la Palatul de Justiţie.
🔸 Se suspendă ❗️programul de lucru cu publicul al Compartimentului Arhivă-Registratură, respectiv programul de lucru cu publicul al Biroului de informare şi relaţii publice.
Depunerea tuturor înscrisurilor/petiţiilor/cererilor va fi efectuată exclusiv prin mijloace de comunicare electronică permise de lege (e-mail, fax), urmând ca originalul acestor înscrisuri să fie transmis prin poştă, dacă este solicitat de instanţă.
În măsura în care persoanele interesate nu pot realiza depunerea înscrisurilor în condiţiile prevăzute anterior, se va asigura depunerea personală a acestora cu permiterea accesului în sediul instanţei a maximum două persoane concomitent.
🔹 Se recomandă titularilor completurilor de judecată stabilirea unor intervale orare pentru soluţionarea cauzelor, astfel încat numărul de persoane aflat în sediul instanţei să fie cat mai redus iar distanţa dintre acestea să poată fi păstrată la cel puţin 1,5 m, şi a unor intervale de timp necesare pentru aerisirea spaţiilor sau igienizarea acestora dacă este cazul.
Date de contact:
Palatul Justiţiei, Bd. Republicii Nr. 2A
Telefon: 0262 218 235 (-40)
Fax: 0262 218 209
E-mail: tr-maramures-reg@just.ro, tribunalmm@just.ro
Secţia I civilă, Str. Crişan Nr. 3
Telefon: 0262 211 300, 0262 211 302
Fax: 0262 211 299
E-mail: tr-maramures-civil-reg@just.ro