De mai bine de 20 de ani se vorbește de un tunel peste munții Gutin, care se apropie Sighetu de Baia Mare.
În 2012, proiectul revenea puternic în actualitate, vorbindu-se despre implementarea acestui proiect pornind de la încheierea unui parteneriat public privat. Dacă ar fi devenit realitate atunci tunelul cu pricina ar măsura peste 4 km şi ar costa undeva la 93 de milioane de euro.
„Proiectul cu tunelul pe sub Gutâi a fost apreciat ca fiind pretabil pentru a fi lansat în Parteneriat Public-Privat, cu un grad crescut de interes pentru investitori. De asemenea, acesta face parte dintr-o suita de proiecte de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii de transport care poate fi realizată prin atragerea de fonduri private, prin acestea numărându-se şi proiectul „Pod peste râul Tisa”, asigurând o nouă rută comercială a României cu Ucraina.
Acum devine un nou subiect de prim plan, după ce ieri, municipalitatea din Baia Mare a depus documentația în vederea obținerii avizului de mediu pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
Acest Plan de Mobilitate amintit mai devreme ne readuce aminte de Planul de amenajare a teritoriului judeţean, plan elaborat încă din 2008, unde județul este descris „cu o reţea de căi de comunicații cu largi deschideri pe plan naţional și internaţional, în ciuda poziţiei limitrofe la nivel naţional”.
„Pentru îmbunătăţirea conectivităţii în teritoriu, PATJ impune următoarele măsuri – realizarea unui drum expres de legătură a municipiului Baia Mare cu autostrada Transilvania pe ruta Fărcaşa-Jibou-Românaşi, obiectiv realizabil până în anul 2025. Drumul expres va urmări Valea Someşului şi Agrijului, evitând strangularea actuală a traficului în regiunea Mesteacăn. Construirea unei linii ferate noi, de scurt-circuitare, între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei, odată cu tunelul feroviar pe sub Gutâi. Intrarea sa în funcţiune poate reorienta profilul liniei ferate Salva-Vişeu-Sighetu Marmaţiei înspre exploatarea pur turistică, respectiv realizarea unui drum rapid Baia Mare-Sighetu Marmaţiei (cu tunel rutier pe sub Munţii Gutâi).”
De precizat ar fi că singurul proiect finalizat din cele enumerate mai sus este cel privind reabilitarea drumului Baia Sprie-Bârsana.
Dar prin faptul că se vorbește iar de acest tunel, primim o speranță în plus și credem că într-o bună zi vom ajunge de la Baia Mare la Sighet în mai puțin de 25 de minute
Nu sunt in stare sa repare drumul facut in urma cu multi ani??? nu sunt in stare sa-l faca circulabil iarna???praf in ochii oamenilor.
Iar vor face unii bani cu proiecte și studii de fezabilitate , care nu vor fi folosite niciodată . Păcat că DNA doarme .
Se poate face cu bani europeni și ar fi o ideie bună pentru comunitatea noastră.Cei de după gutin sun izolați de Baia-Mare mai ales iarna .E simplu de făcut important e ca autoritățile să facă proiectul și să-l depună la finanțările europene..Așteptăm mai mult de la voi dragi noștri consilieri.