Romania este o tara sigura si poate atrage multi turisti, dar nu stie sa se promoveze, a declarat, presedintele Asociatiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovala, cu prilejul Bursei de turism Litoral.
‘Nu ne putem promova la targurile internationale cu porti transilvanene din carton, asa cum s-a intamplat, de exemplu, anul trecut, la Londra. Si mai cheltuim si o groaza de bani pe astfel de participari. La Ministerul Turismului nu exista promovare. Germanii, de exemplu, ne vor, noi nu ii vrem. Adica nu stim sa le aratam exact ce pot face la noi. Avem un atuu enorm acum tinand cont de situatia din regiune. Noi, hotelierii, avem planurile noastre de promovare, dar avem nevoie si de sustinerea statului”, a precizat Bucovala.
Pentru litoral, in prezent, pietele tinta de atragere de turisti sunt Franta, Germania, Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia.
‘Turistii straini apreciaza mult si mancarea romaneasca. La mine, in hotel, la all-inclusive, servesc ardei umpluti, sarmale, mici, nu ma fandosesc cu paste. Avem si cate ceva din meniurile internationale, desigur. Ti-e mai mare dragul sa vezi frantuzoaicele cum mananca sarmalutele noastre. Si micii. Avem insa nevoie de autoritati, macar sa ne lase pe noi sa facem investitii in acele baze de tratament care aduceau, inainte de 1990 multi turisti in Romania, iar acum sunt in paragina. Ar trebui sa luam ceea ce a fost bun in comunism si sa ducem mai departe cu viziunea noastra de acum, cu economia de piata”, a spus Bucovala.
Sursa: Agerpres