Litoralul romanesc, per ansamblu, nu se scumpeste pentru cei care cumpara pachete turistice prin agentii, creste, punctual insa, in 2015, numarul hotelurilor de 4 stele care au, desigur, preturi mai mari, a spus, luni, Aurelian Marin, presedintele al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania(ANAT).
‘Mamaia ramane, in continuare, statiunea cu cel mai ridicat grad de vanzari. Circa 50% din vanzarile agentiilor de turism pe zona litoralului romanesc. Venus se misca din ce in ce mai bine, dar, deocamdata, pe locul doi ca valoare a vanzarilor este Eforie Nord, urmata de Saturn. Sudul litoralului romanesc ramane, in continuare, destinatia de vacanta favorita pentru familiile cu copii. Avem si pe sud hotelieri care au investit si multe hoteluri de 2 stele au fost clasificate, acum, la 3 stele. De asemenea, un numar semnificativ de hoteluri care au fost inchise se deschid anul acestea la 4 stele, ca urmare a investitiilor in dotari si modernizari’, a spus Aurelian Marin.
Romanii au cumparat pentru 2015, pana in prezent, cu 25% mai multe vacante in perioada de early booking pe litoralul romanesc comparativ cu anul trecut.
‘Exista estimari de crestere semnificativa a turistilor straini pe litoral, cei mai multi din Polonia si Israel. Unul dintre impedimentele cu care ne confruntam este mentinerea TVA de 24% pentru agentiile de turism, in timp ce in Bulgaria acestea platesc 9%. La targul de turism, premierul Victor Ponta ne-a promis ca va face demersuri pentru TVA de 9% generalizat pentru intreaga industrie a turismului, ceea ce va face sa creasca gradul de competitivitate cu tarile din zona — Bulgaria, Grecia, Turcia’, a spus presedintele ANAT.
Ponderea early booking-urilor in totalul vanzarilor agentiilor de turism membre ANAT a crescut pana la 30%, luand in calcul toate destinatiile. In Mamaia, exista deja trei hoteluri vandute in totalitate pentru varful de sezon.
‘Majoritatea investitorilor in hotelurile de pe litoral sunt romani, dar nu din zona Constantei. In acest sezon se deschide si un parc de aventura in Neptun, asemeni cu cel din Brasov. Investitia de circa 300.000 de euro va face Neptunul cu mult mai atractiv’, a precizat Aurelian Marin.
Delta Dunarii si statiunile balneo sunt cele mai cerute destinatii de vacanta, dupa litoral, in 2015.
Sursa: Agerpres