Romanii prefera calatoriile de agrement si vacantele mai scurte de o saptamana, muntele conducand in topul preferintelor pentru concediile de cateva zile, arata rezultatele celui mai recent Studiu National de Audienta (SNA) FOCUS realizat de BRAT. 54% dintre romani si-au alocat in ultimele 12 luni resurse de timp si financiare pentru vacante mai scurte de o saptamana, in timp ce 32% dintre cei intervievati au optat pentru o vacanta mai lunga.
Universul studiului este reprezentat de populatia din mediul urban din Romania cu varsta cuprinsa intre 14 si 74 de ani. Studiul masoara preferintele de consum de bunuri si servicii ale populatiei urbane. Caracterul continuu al studiului si esantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuatiilor preferintelor populatiei si studierea lor in raport cu evolutia socio-economica din Romania. Marja de eroare este de +/-0,8%.
Potrivit rezultatelor celui mai recent Studiu National de Audienta (SNA) FOCUS realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), cei mai multi dintre respondenti (41%) si-au declarat intentia de a face o calatorie de agrement de scurta durata in viitorul apropiat, ceea ce inseamna ca aproximativ 4 milioane de oameni planuiesc sa plece intr-o vacanta mai scurta de o saptamana in 2015.
Destinatia principala luata in considerare pentru planificarea vacantelor scurte este de departe Romania, muntele conducand in topul preferintelor pentru concediile de cateva zile. Acest aspect este influentat si de faptul ca vacantele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce ofera litoralului un caracter sezonier. 39% dintre persoanele care au petrecut o vacanta scurta in Romania in ultimul an au ales cazarea in pensiuni/agroturism, in timp ce 47% dintre romanii care au calatorit intr-o tara straina au optat pentru cazarea in hoteluri de 3 stele.
Indiferent de destinatia aleasa, cei care opteaza pentru calatorii de agrement sau vacante mai scurte de o saptamana aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, in detrimentul altor mijloace de transport. BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor).
Studiul National de Audienta FOCUS este realizat de BRAT si reprezinta unica sursa pentru piata de media si publicitate din Romania pentru furnizarea rezultatelor de audienta care sunt utilizate pentru tranzactionarea spatiului publicitar in presa scrisa. Studiul a fost lansat in urma cu 12 ani, masoara in prezent aproximativ 100 de titluri si are circa 50 de beneficiari: editori, clienti, regii si agentii de publicitate. Studiul FOCUS ofera date despre consumul de bunuri si servicii din Romania pentru mai mult de 3.000 de marci si peste 200 de categorii de bunuri si servicii.
Sursa: Mediafax