Comisia Europeană a solicitat, vineri, grupului Meta să furnizeze mai multe informaţii privind abonarea la opţiunea „fără reclame”, atât pentru Facebook, cât şi pentru Instagram.
Potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar, citat de Agerpres, Meta ar trebui să furnizeze, în special, informaţii suplimentare cu privire la măsurile pe care le-a luat pentru a-şi respecta obligaţiile referitoare la practicile publicitare, sistemele de recomandare şi evaluările riscurilor legate de introducerea opţiunii de abonare respective ale Facebook şi ale Instagram.
De asemenea, actuala cerere de informaţii abordează mai multe subiecte care fuseseră deja incluse în cererile de informaţii trimise către Meta începând din octombrie 2023. Aceste cereri de informaţii includeau aspecte precum conţinutul cu caracter terorist, gestionarea riscurilor legate de discursul civic şi procesele electorale, precum şi protecţia minorilor.
Actuala cerere de informaţii se bazează pe răspunsurile anterioare ale Meta şi solicită informaţii suplimentare cu privire la metodologia care stă la baza rapoartelor Meta privind evaluarea riscurilor şi măsurile de atenuare a acestora, protecţia minorilor, alegerile şi manipularea mass-mediei.
Se solicită, de asemenea, ca Meta să furnizeze informaţii privind practicarea aşa-numitei „shadow banning” (blocarea accesului utilizatorilor fără ştirea lor) şi lansarea Threads.