Un băiat din comuna argeşeană Slobozia, elev în clasa a III-a, refuză categoric să mai meargă la școală după ce învățătoarea l-ar fi umilit în fața tuturor colegilor, spunându-i că i-a dat, cu ocazia zilei de 1 Martie, un mărțișor urât.
Băiatul, care provine dintr-o familie cu posibilități financiare reduse, s-a dus la școală cu un mărțișor făcut acasă și o ciocolată. Învățătoarea l-ar fi umilit, spunându-i că mărţişorul pe care i l-a oferit este urât, reproşându-i de altfel, că nu a fost în stare să cumpere un mărţişor de calitate. Copilul s-a dus acasă plângând şi le-a spus părinţilor că învăţătoarea l-a jignit.
„Doamna învăţătoare spune că băiatul meu ar fi interpretat greşit ce i-a spus. Însă sunt colegi de clasă ai copilului meu care au confirmat că s-a întâmplat cum a spus copilul meu şi că doamna l-a umilit verbal, am luat legătura cu ei. La fiecare oră, doamna învăţătoare i-a spus că îi dă cadoul înapoi”, a declarat pentru sursa citată tatăl copilului, care a mai spus că n-ar fi pentru prima dată când fiul a fost umilit la școală „pentru că nu are bani”.
Inspectorul şcolar general din Argeș, Liliana Murguleţ, susţine că la mijloc ar fi vorba de o neînțelegere: „Noi am vorbit cu doamna învăţătoare şi cu directorul şcolii. Noi nu am vorbit cu părinţii până acum. Părinţii trebuie să ne sesizeze pe nişte proceduri, pe cale ierarhică. Doamna învăţătoare a primit o ciocolată şi un mărţişor de la acest copil şi gândindu-se că este un efort financiar, s-ar fi exprimat că nu ar fi trebuit să îi aducă şi mărţişor, în ideea în care să nu facă o cheltuială prea mare pentru bugetul familiei. Doamna învăţătoare spune că nu a fost în nici un caz o dorinţă de a îl umili sau stigmatiza pe copil.”
De asemenea, Liliana Murguleţ s-a arătat deranjată că tatăl copilului a vorbit cu alți elevi despre această situație: „Au părinţii dreptul să chestioneze copiii altora?… Noi, ca să facem o cercetare disciplinară, trebuie să hotărâm că cele sesizate merită să intre într-o cercetare disciplinară. La acest moment, noi nu considerăm că este necesară o cercetare disciplinară”.
Chiar şi învățătoarea susţine că a fost vorba de o neînțelegere și că elevul ar fi interpretat greșit discuția de la clasă.