Natalia Fornvald, inspector şcolar pentru învăţământul primar la Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş a făcut o propunere fără precedent pentru învăţământul românesc: să se renunţe la olimpiadele şcolare la limba şi literatura română şi la matematică.
Dascălul s-a sfătuit şi cu restul colegilor care se pare că sunt de acord cu această propunere.
„M-am intalnit azi cu membrele din Consiliul Consultativ al învățătorilor din județul Maramureș. Le mulțumesc pentru ca au empatizat cu propunerea mea de a renunța la olimpiadele de matematica si limba română”, a spus Natalia Fornvald.
Aceasta a postat pe pagina personală de Faceb ook şi argumentele care au dus la această propunere şocantă pentru unii dintre părinţi, dar şi profesori şi învăţători.
„De Ce?
1. În afară de olimpiada de educație civică patronată de MEN, cele pt disciplinele română și matematică erau concursuri județene, care in ultimii ani au antrenat orgoliile dascalitelor, ale părinților, cu sacrificarea copiilor.
2. Pentru pregătirea elevilor se depășeau programele școlare in vigoare.
3. Obținerea de diplome și rezultate meritorii se poate face doar abordând tradițional lecția de matematica, ca la nivel liceal, contravenind cu abordarea integrată a conținuturilor învățării.
4. Cadrele didactice nu reușeau să predea diferențiat și nu respectau durata orei de 30-35′, respectiv 45′ cu activități recreative in completare.
5. Volumul temelor de casa capata proporții impresionante;
6. Nu doresc încurajarea ELITISMULUI, însă doresc ca fiecare elev sa fie ajutat sa isi depășească propriile limite.
Poate va întrebați ce așteptări am:
– sa formați competențele de baza conform programelor școlare, păstrând caracterul ludic al învățării, astfel încât elevii sa fie pregătiți pentru accederea în gimnaziu
– sa ii ajutati sa se descopere, sa interrelationeze frumos in baza unor principii de conduită la nivelul colectivului;
– sa le identificați stilurile de învățare și să contribuții la incluziunea in mediul școlar a tuturor elevilor;
– sa nu uitati nicio clipă că sunt doar niste copii de vârstă școlară mica care au nevoie sa fie educați și nu obosiți intelectual până le cade parul, unghiile si vomita de stres”, a argumentat dascălul.
În doar câteva ore de la postare, propunerea Nataliei Fornvald a adunat zeci de comentarii de susţinere şi aprobare. Rămâne de văzut însă dacă şi şefii din învăţământ vor ţine seama de propunere şi vor lua în considerare argumentele aduse.
CARE ESTE ȘOCUL???!!! Citiți legea educației și documentati-vă….vedeți ce prevede legea legat de eliminarea ierarhizarllor elevilor….inlocuirea notelor cu aceste calificative ……..ȘOCANT este ca nu vă interesează de adevăratele lucruri șocante din învățământ: copii care abandonează școala, profesori incompetenti, analfabatismul ridicat…..
Trebuie specificat ca propunerea mea se refera strict la elevii de clasele primare.
Bravo, Natalia Fornvald! Trebuia sa se trezeasca cineva. Aveti mare dreptate!
Nu am vrut să jignesc pe nimeni. A fost părerea mea personală în legătură cu cu acel articol. V-am apreciat întotdeauna pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume și schimbările propuse au avut impact. Eu cred că evaluările dascălilor nu ar fi benefice, în primul rând pentru că niciodată un dascăl adevărat nu merge nepregătit la clasă, mereu este în continuă formare. Nu ne este teamă de examinări , dar eu cred că ar trebui ascultate și părerile noastre. Manualele școlare au un conținut prea vast și de cele mai multe ori copilul nu reușește să asimileze ceea ce este mai important. Eu sunt pentru o educație a copilului pentru viață, în definitiv acesta ar fi scopul principal al educației. Prea multe documente trebuie întocmite, care nu întotdeauna își au rostul și care îți răpesc din timpul dedicat de a fi cât mai aproape de copil și de a-i împărtăși din experiența ta de viață. În fiecare copil pe care-l formezi te regăsești pe tine însuți, îți vezi împlinirea și lași amprenta pentru o viață întreagă. Nu întotdeauna reușești ceea ce îți propui, dar nu depinde numai de tine, sunt mulți factori implcați. Te doare sufletul când vezi că nu poți să faci nimic și o iei din nou de la capăt sperând spre mai bine.
Cu mult respect și stimă pentru toți dacălii și pentru dumneavoastră, doamnă ispector!