Observatorul Român de Sănătate a realizat topul ruşinii – cele mai mari spitale pentru care părerea şi satisfacţia pacienților nu contează (zero chestionare completate într-un an).
„Într-o epocă în care toți responsabilii din sistemul medical românesc clamează că pun „pacientul în centrul sistemului”, dezinteresul față de satisfacția pacienților arată în cel mai bun caz neglijență managerială şi, în cel mai rău caz, ipocrizie”, spun cei de la Observatorul Român de Sănătate.
Este vorba despre Spitalul Municipal Sighetu Marmaţiei care se află pe un ruşinos loc opt din zece.
„Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externați”, mai spun aceştia.
Doar 64 de spitale au avut un număr suficient de chestionare completate pentru a obţine rezultate relevante statistic și au fost incluse în topurile pozitive din acest raport. 277 spitale nu au avut suficiente chestionare completate. Din cauza netransparenţei şi lipsei de implicare a managerilor, este imposibilă măsurarea statistic relevantă a satisfacţiei pacienţilor din aceste spitale. Raportul Observatorului Român de Sănătate prezintă și soluțiile care se impun pentru a rezolva sau îmbunătăți situaţia actuală.