Incidentul s-a petrecut la ora 7.25 pe şoseaua de centură a municipiului Baia Mare, la câteva minute după ce garnitura a pornit din gară. Impactul a fost extrem de violent, autotrenul a fost aruncat în şanţ, iar locomotiva a fost avariată.
Mecanicul trenului, Daniel Cormoş, a declarat că ”după plecarea trenului din Baia Mare, la ramificaţia cu Buşag, o intrat un autotren fără să se asigure. Eu am dat semnale cu fluierul, am frânat, dar nimic. Dânsul (n.r. – şoferul TIR-ului) susţine că din cauza vizibilităţii nu m-a văzut. Locomotiva trebuie să o schimb la primul depou”.
Şoferul autovehicolului, Dumitru Aldea, a afirmat că el a oprit la trecerea de cale ferată. ”M-am asigurat în stânga în dreapta, dar uitaţi-vă că nu se vede nimic. Am treversat şi m-a izbit”, a spus el.
Călătorii care se aflau în trenul personal nu au văzut absolut nimic. Ei au aflat de accident abia după ce trenul s-a oprit în mijlocul câmpului. Controlorul a povestit că în momentul incidentului el se afla în ultimul vagon şi că după ce garnitura s-a oprit brusc s-a gândit că cineva a tras semnalul de alarmă.
O macara a fost adusă să ridice TIR-ulul şi să îl pună iar pe roţi. Operaţiunea a fost destul de dificilă, astfel încât şoseaua de centură a rămas blocată mai bine de o oră. Poliţiştii au demarat cercetările şi au stabilit că vinovat se producerea accidentului este conducătorul auto.
Inspectorul principal Ioan Tomoioagă, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Maramureş, a arătat că ”şoferul autotrenului, care circula din direcţia Mocira spre Săsar, nu s-a asigurat la trecerea cu nivelul de cale ferată şi a fost accidentat de trenul 4042. Din fericire s-au produs numai pagube nu şi victime”.
În ultimii doi ani, la trcerea de nivel cu calea ferată din zonă patru persoane şi-au pierdut viaţa după ce autoturismele au fost spulberate de trenuri. De altfel, toţi şoferii susţin că acolo ar trebui instalată o barieră.
Sursa: Vasile Dale