Postul de căpitan de aeronavă sau pilot de avion este plătit cu peste 20.000 de euro pe lună în Asia, acolo unde există o criză majoră de angajați în acest domeniu. Boeing spune că Asia va avea nevoie de 240.000 de piloți în următoarele două decenii, scrie BBC News.
Dacă aveți nevoie de un loc de muncă, vă recomandăm să luați în considerare pregătirea de pilot pentru avioane comerciale și apoi să vă mutați în China.
Boeing estimează că zona Asia-Pacific va avea nevoie de un număr foarte mare de piloți, tehnicieni și echipaj de cabină în următorii 20 de ani.
Creșterea economică a regiunii va duce la o creștere a bogăției populației și prin urmare a numărului de călătorii, ceea ce va însemna că vor fi necesari în jur de 240.000 de piloți și 317.000 de membri ai echipajului de bord până în 2037. Jumătate din acest număr va fi necesar doar în China.
Industria aviatică din Asia se confruntă deja cu o criză a personalului de cabină și de blocaje în formarea unor noi angajați. De asemenea, un număr important din actualii piloți de linie se vor pensiona în următorii ani, iar numărul companiilor care angajează avioane private de lux sau practică turism cu elicoptere este în creștere în această zonă.
Cumulați, toți acești factori i-a făcut pe cei de la Boeing să ajungă la cifra de 240.000 de joburi vacante în următoarea perioadă.
Boeing estimează că în China va fi nevoie de 128.500 de piloți, Asia de Sud-Est 48.500 și Asia de Sud 42.750 de piloți.
De altfel, gigantul american din domeniul aerospațial și de apărare susține că 40% din toate avioanele noi pentru pasageri vândute în următorii ani vor ajunge în zona Asia-Pacific.
Analiștii avertizează că lipsa de piloți pune riscul creșterii industriei aviatice deoarece fără piloți, avioanele stau goale. De asemenea, cerințele piloților pentru salarii mai mari vor reduce profiturile companiilor aeriene.