Parlamentul ungar a adoptat ai, 11 iunie, o noua taxa pe publicitate, denuntata de mass-media ca fiind o tentativa a guvernului de a controla acest sector, transmite AFP. Planul, care prevede taxarea veniturilor din publicitate cu pana la 40%, a fost aprobat cu 144 de voturi pentru si 30 impotriva, intr-un parlament in care conservatorii premierului Viktor Orban detin doua treimi dintre mandate.
Saptamana trecuta, principalele posturi de televiziune si statii de radio si-au intrerupt emisiunile timp de 15 minute, iar marile publicatii si site-uri si-au lasat alba prima pagina pentru a denunta acest proiect, acuzat ca impinge spre faliment numeroase institutii media si agentii de publicitate.
Fapt rar intalnit, mass-media considerate ca portavoce ale guvernului s-au alaturat contestatiei. Noua taxa se inscrie intr-o serie de masuri fiscale dure si specifice care vizeaza sectoare economice deseori dominate de companii straine. De la venirea lui Orban la putere in 2010, aceasta politica a fost deja aplicata in telecomunicatii, distributie, energie si sectorul bancar.
Liderul forte al Ungariei a adoptat de asemenea noi legi care au constrans mass-media sa se inregistreze la stat sau sa produca subiecte “echilibrate”. Potrivit majoritatii observatorilor, mass-media publice au fost puse sub tacere.
Sursa: Agerpres