Universitatea din București solicită ca examenele de licență și disertație să fie date online, având în vedere situația închiderii unităților de învățământ din cauza coronavirusului.
În ceea ce privește Evaluarea Națională și Bacalaureatul, se solicită ca și acestea să fie susținute prin testare online sau să fie amânate până în septembrie.
“Specialiștii în educație de la Universitatea din București susțin că finalizarea acestui an școlar și universitar este posibilă. Anii terminali pot și trebuie să încheie semestrul, anul școlar/ universitar și ciclul de studii într-un interval cât mai rezonabil, în acest an calendaristic.
Universităților trebuie să li se dea autonomie și posibilitatea de a organiza examenele de licență și disertație în acele modalități pe care le consideră potrivite, inclusiv online (susținerea lucrărilor) și de a identifica modalități de testare/ evaluare finală adaptate pentru acest context (platforme securizate de testare standardizată, evaluări orale online, predarea unor proiecte și portofolii în platformele de învățare utilizate etc.)”, a transmis Universitatea din București, care a făcut și o analiză a structurii anului școlar 2019-2020 și care vine cu soluții pentru ca anul să nu fie repetat.
Universitatea din București a transmis că și pentru examenele finale de Evaluare Națională și Bacalaureat se poate apela la varianta evaluării online.
“Pentru examenele finale de Evaluare Națională și Bacalaureat pot fi identificate și aprobate rapid modalități eventual simplificate și flexibile de evaluare:
-testare standardizată pe platforme securizate – există deja practici diverse în acest domeniu, precum testele de certificare a competențelor de limbă străină –,
-extinderea timpului de evaluare,
-examinare orală online sau față în față, în condiții de distanțare fizică – săli mari – etc.
-Se pot identifica inclusiv modalități de testare la școală, folosind versiuni simplificate/ semi-standardizate de testare, cu o programare a examenului pe grupe mici, pe parcursul mai multor zile, pentru a respecta normele de distanțare, pentru cei care nu pot avea acces la tehnologie/ nu au abilități digitale suficient dezvoltate.)
-Singurul scenariu alternativ aici, dacă se prelungește perioada de izolare și, implicit, de educație online și există probleme de masă cu privire la sănătatea populației, este de a amâna data propriu-zisă a examinării finale până către finalul anului școlar/ universitar (septembrie)“, spune Universitatea.