In maxim o saptamana, societatea de transport local Urbis Baia Mare va pune in circulatie 5 troleibuze ”noi”. Desi pentru baimareni, troleibuzele vor parea noi, in realitate e vorba despre mijloace de transport in comun cumparate la mana a doua, ele datand dinainte de anii ’90. Troleibuzele zac in curtea societatii Urbis de mai multe luni, insa acestea nu au fost puse in circulatie, deoarece a fost nevoie de derularea unei licitatii pentru achizitia publica a acestora. Castigatoare a fost declarata o firma din Sibiu, cea care a adus de fapt troleibuzele in curtea Urbis, precizand ca le lasa in probe.
Troleibuze vechi si uzate care pot ceda oricand pe strazile din Baia Mare se plimba acum dintr-un capat in altul al urbei. Exista patru troleibuze de acest gen. Prin urmare, in conditiile dotarilor de acum ceea ce este vechi pentru unii, pentru baimareni e ca o mana cereasca. Asadar, cinci troleibuze „noi”, al caror an de fabricatie este prin 1986, vor fi puse in circulatie. Odata cu introducerea acestora pe traseu, cele patru troleibuze romanesti, vechi vor fi scoase din circulatie.
”Intr-o saptamana sau in 5 zile, estimam ca vom pune in circulatie cele 5 troleibuze achizitionate la mana a doua. Odata cu introducerea acestora vor fi scoase din circulatie patru troleibuze romanesti„, a explicat seful Serviciului Exploatare din cadrul societatii Urbis Baia Mare, Ioan Farte.
Cele 5 troleibuze au putut fi zarite in curtea societatii Urbis inca din luna aprilie, insa pana acum nu au fost introduse in circulatie pentru ca era nevoie de organizarea unei licitatii de achizitie publica. Licitatia a fost castigata de firma din Sibiu care a si adus mijloacele de transport.
Ioan Farte a declarat ca la ora actuala in parcul auto al societatii Urbis exista inca 7 troleibuze, care au fost achizitionate tot la mana a doua. Nici la capitolul autobuze, Urbis nu sta mai bine, pentru ca ar fi necesare inca 15-20 de astfel de autovehicule care sa le inlocuiasca pe cele uzate.
Deocamdata sunt slabe sanse pentru ca perioada de criza economica le-a dat peste cap planurile celor de la societatea locala de transport care trebuie sa faca eforturi pentru a supravietui, darmite pentru a face noi dotari. ”Ar fi nevoie de vreo 15-20 de autobuze pentru a le inlocui pe cele vechi. Deocamdata nu putem sa punem in aplicare astfel de planuri”, a concluzionat Ioan Farte.
Sursa: Camelia Tocaci