Volkswagen ar putea fi nevoit sa puna deoparte o suma mai mare fata de de provizioanele de 6,5 miliarde de euro alocate pana acum pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluarii, daca sunt afectate vanzarile de masini, a avertizat directorul general al producatorului auto german, Matthias Mueller, transmite Reuters.
‘Suma de 6,5 miliarde de euro reprezinta rechemarile la service. Pot doar specula in privinta viitoarelor provizioane. Daca vor exista schimbari in volumele de vanzari, vom reactiona rapid’, le-a declarat jurnalistilor seful VW, dupa ce a vizitat sediul central al companiei din orasul german Wolfsburg.
Luna trecuta, producatorul auto german a anuntat ca va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluarii. Dar numai in SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.
VW ar putea primi amenzi si in Germania, Coreea de Sud si in alte state, dupa finalizarea investigatiilor autoritatilor de reglementare.
Stefan Weil, premierul landului Saxonia Inferioara si membru in Board-ul de supervizare al Volkswagen, a declarat ca pana acum vanzarile din luna octombrie au fost stabile.
Intrebat daca un numar mic de angajati ar putea fi singurii responsabili pentru scandalul emisiilor, Matthias Mueller a raspuns: ‘Inca suntem in mijlocul unei anchete profunde si trebuie sa clarificam problema posibilelor culpabilitati si ale cauzelor scandalului’. Investigatiile analizeaza intr-un mod extind activitatea companiei din 2005, a adaugat seful VW.
Luna aceasta, publicatia nipona ‘Nikkei’ estima ca Volkswagen ar putea cheltui pana la 65 miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor aparute in urma vanzarii vehiculelor echipate cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, suma de zece ori mai mare decat nivelul provizioanelor anuntate pana acum de compania germana, in urma reactiilor autoritatilor si consumatorilor din intreaga lume.
Presa din Europa previzioneaza costuri asociate intre 30 si 65 miliarde de euro.
Vanzarile Volkswagen pe plan global au scazut in septembrie cu 1,5%, la 885.300 de vehicule, pe fondul performantelor mai slabe din China si Brazilia. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie, astfel ca a influentat destul de putin cifrele de vanzari ale grupului german pe luna trecuta.
In China, cea mai mare piata a VW, livrarile au inregistrat un declin de 0,8% in septembrie, si de 5,2% in perioada ianuarie-septembrie 2015. In Brazilia si Rusia, luna trecuta scaderea a fost de 44% si, respectiv, 22%.
In primele noua luni din acest an, livrarile Volkswagen pe plan global au scazut tot cu 1,5%, la 7,43 milioane de vehicule.
In UE, grupul Volkswagen a ramas de departe campion la vanzari, controland 23,3% din piata, in conditiile in care, in luna septembrie, a vandut 315.905 automobile, cu 8,4% mai multe decat in perioada similara a anului trecut.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, inclusiv in Germania, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similara cu cea efectuata de Toyota in perioada 2009-2010, cand a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleratie.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.
Sursa: Agerpres