Maramuresenii plecati in strainatate nu mai sunt nevoiti sa se intoarca in tara pentru intocmirea actelor de identitate pierdute sau expirate. Ei au acum posibilitatea de a rezolva aceste probleme birocratice chiar in tarile in care se afla, exceptie facand persoanele care au domiciliul peste hotare si care au nevoie de documente de identitate straine.
Potrivit directorului executiv de la Directiei Judeteana de Evidenta a Persoanelor (EVP), Mariana Macarie, maramuresenii au doua variante la indemana atunci cand vor sa isi schimbe actele in strainatate. Ei pot sa gaseasca un imputernicit pentru rezolvarea actelor in tara, iar cererea de imputernicire trebuie trimisa la EVP, prin intermediul ambasadei romane din tara in care se afla.
O a doua varianta, si ceea mai simpla, este de a merge direct la consulatul ambasadei romaniei din statul respectiv si de a depune o cerere pentru intocmire a cartii de identitate. Solicitarea trebuie sa fie insotita de actele care dovedesc domiciliul si starea civila.
Actele necesare la expirarea termenului de valabilitate, preschimbare si schimbare de nume:
• Cerere tip pentru eliberarea cartii de identitate;
• Actul de identitate;
• Certificatul de nastere, casatorie, sentinta de divort ramasa definitiva si irevocabila (original
si copie);
• Certificatul de deces al sotului, sotiei (original si copie);
• Actul cu care se face dovada spatiului de locuit (original si copie);
• Chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate (7 lei);
• Timbru fiscal in valoare de 1 leu;
Mai multe informatii despre proceduri pot fi gasite pe site-ul directiei, www.evpmm.ro .
CITESTE SI:
AGENDA EVENIMENTE – Ce se intampla in Baia Mare si alte localitati din Maramures: petreceri, concerte, teatru, expozitii
Sursa: Irina Lesiu