De mai multe acte aveti nevoie in momentul in care doriti sa va schimbati cartea de identitate sau sa intocmiti un prim astfel de act. Important de retinut este ca toate documentele necesare trebuie depuse la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor pe raza careia aveti domiciliul sau resedinta iar la dosar trebuie atasate atat actele in original, cat si copii ale acestora.
Autoritatile au subliniat faptul ca persoanele care au detinut anterior un buletin sau un act de identitate trebuie sa predea documentul daca acesta nu a fost pierdut, furat ori distrus. Aceeasi obligatie e si pentru cei care detin carti de alegator.
eMaramures va prezinta mai jos lista actelor necesare pentru obtinerea cartii de identitate:
* cererea pentru eliberarea actului de identitate – descarca o cerere in format PDF;
* certificatul de nastere;
* actul cu care se face dovada adresei de domiciliu;
* certificatul de casatorie/hotararea de divort definitiva si irevocabila/certificatul de deces al sotului decedat (in cazul persoanelor casatorite, divortate, vaduve);
* certificatele de nastere ale copiilor minori, pana la 14 ani (daca este cazul);
* actul de identitate al unuia dintre parinti, al tutorelui sau al reprezentantului legal (in cazul eliberarii actului de identitate la implinirea varstei de 14 ani);
* hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila prin care se stabileste caruia dintre parinti ii este incredintat minorul, daca parintii sunt divortati (in cazul eliberarii actului de identitate la implinirea varstei de 14 ani);
* un document cu fotografie de data recenta, pentru certificarea identitatii (in cazul pierderii / furtului actului de identitate);
* timbru fiscal in valoare de 5 lei (RON), valoare ce se poate actualiza prin hotarare de Guvern;
* chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate, respectiv 7 lei (RON), aceasta suma fiind actualizata in functie de rata inflatiei, cu avizul Consiliului Concurentei.
Ambele taxe pot fi achitate la Directia de Venituri (str. Crisan, nr. 2, Baia Mare) pentru cei care depun actele la S.P.C.L.E.P Baia Mare, respectiv la sediul primariei de care apartine S.P.C.L.E.P.-ul in celelalte cazuri.
Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul din urmatoarele documente:
a) acte incheiate in conditiile de validitate prevazute de legislatia romana in vigoare, privind titlul locativ;
b) declaratia scrisa de primire in spatiu a gazduitorului, insotita de actul de proprietate al acestuia, pentru persoanele care solicita schimbarea domiciliului la o alta persoana fizica;
c)declaratia pe propria raspundere a solicitantului, insotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil, faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la lit. a) si b); pentru minorii si persoanele fizice puse sub interdictie, declaratia se da si se semneaza de catre parinti sau de catre reprezentantii lor legali;
d)documentul eliberat de primarii, din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza inscris in Registrul agricol, pentru mediul rural.
Detalii suplimentare pot fi gasite pe evpmm.ro
Sursa: eMM.ro