Societatea locala de transport in comun Urbis Baia Mare a pus in circulatie primele trei autobuze din cele opt recent achizitionate. ”Noile” mijloace de transport au fost fabricate in 1989, iar pana acum au circulat in Elvetia. Totusi, pentru ca activitatea societatii Urbis sa fie imbunatatita, astfel incat sa se poata efectua si modificari in programul orar al curselor, ar trebui achizitionate inca 25 de autobuze.
Calatorii care apeleaza la mijloacele de transport in comun ale societatii Urbis au avut ocazia sa testeze deja primele trei autobuze second-hand aduse din Elvetia. Desi nu sunt nou noute, ci achizitionate la mana a doua, autobuzele i-au surprins placut pe cetateni. Acestea nu numai ca au un aspect modern, dar au si caldura, spre deosebire de celelalte mijloace de transport unde cetatenii erau obligati sa indure frigul.
Primele trei autobuze au fost puse in circulatie pe liniile 1,8 si 4, urmand ca celelalte mijloace de transport sa ajunga tot pe liniile care necesita autobuze articulate, respectiv liniile, 1,2, 4, 8, 31.
Seful Serviciului Exploatare din cadrul societatii Urbis, Ioan Farte, a declarat ca autobuzele au fost inchiriate pentru un an, iar dupa expirarea acestei perioade va fi achitata si valoarea reziduala a contractului in cazul in care cursele se vor dovedi multumitoare. Alte 11 autobuze vechi, de productie romaneasca ar urma sa fie scoase definitiv din circulatie.
”Am pus in circulatie deocamdata doar trei autobuze, iar pana la finalul saptamanii vor circula si celelalte autobuze din cele opt achizitionate. Autobuzele au fost fabricate in 1989, dar li s-a schimbat motorul in 1996, astfel incat se incadreaza si in normele de poluare. Pana acum aceste autobuze au circulat in Elvetia si au fost importate de o firma din Sibiu. Sunt luate in chirie pe un an de zile, iar daca ne convin, dupa un an vom achita si valoarea reziduala a contractului, adica plata ramasa restanta dupa achitarea chiriei. In acelasi timp urmeaza sa retragem din circulatie 11 autobuze de productie romaneasca”, a aratat Ioan Farte.
Introducerea in circulatie a ”noilor” autobuze i-a surprins pe multi dintre calatori, unii dintre ei uitandu-se indelung la numarul inscriptionat pe autobuz pentru a-si da seama pe ce linie se deplaseaza cursa. ”Ce autobuz e? Nu ma urc ca eu astept numarul 1”, a spus contrariata una dintre elevele care a asteptat in statie cursa cu numarul 1 si a fost surprinsa sa nu mai vada ”obositul” mijloc de transport cu care a mers si venit din Ferneziu in fiecare zi pana azi.
Totus, pentru a se vedea cu adevarat o schimbare in activitatea societatii locale de transport in comun ar mai fi nevoie de achizitionarea a inca 25 de autobuze noi. ”Noi am facut un studiu de optimizare a transportului de calatori. Am ajuns la concluzia ca ar trebui achizitionate inca 25 de autobuze noi noute”, a explicat Ioan Farte.
Sursa: Camelia Tocaci
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult