Twitter a raportat o pierdere de 132,4 milioane de dolari pentru primul trimestru al acestui an, de aproape 5 ori mai mare fata de pierderea din perioada corespunzatoare a anului trecut, pe fondul unei incetiniri a cresterii numarului de utilizatori. Actiunile Twitter s-au prabusit cu pana la 11% in prelungirea sedintei de tranzactionare pe bursa de la New York, la cel mai redus nivel de la listarea companiei la bursa, in 6 noiembrie, potrivit Bloomberg.
Twitter a anuntat, miercuri seara, ca numarul de utilizatori a urcat in primul trimestru la 255 milioane, cu 25% mai multi fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut. Rata de crestere a incetinit insa fata de 30% in trimestrul anterior. Veniturile companiei au crescut de peste doua ori in perioada analizata, la 250 milioane de dolari, depasind estimarile analistilor de pe Wall Street.
Twitter incearca sa se extinda dincolo de platforma de microblogging, catre servicii de sharing de imagini si continut video, sperand ca va accelera astfel cresterea numarului de utilizatori, intr-o piata contestata intens de Snapchat si Instagram (divize a Facebook). Compania incearca sa atraga mai multi utilizatori si sa creasca totodata timpul petrecut de acestia pe platforma de socializare, pentru a genera venituri mai ridicate din publicitate.
Actiunile companiei au coborat cu 33% pe bursa de la New York de la inceputul acestui an. Numarul vizualizarilor efectuate de utilizatori pe Twitter a crescut cu 15% in perioada analizata, la 157 miliarde.
Directorul general al companiei, Dick Costolo, a declarat ca ajusteaza gama de produse pentru a atrage si retine utilizatorii. Twitter incearca variante noi de design, pentru a scoate in evidenta imaginile si continutul video, si vrea sa simplifice serviciul de mesagerie privata, a adaugat CEO-ul.
Compania anticipeaza venituri de 270-280 milioane de dolari pentru trimestrul al doilea, respectiv 1,2-1,25 miliarde de dolari pentru intregul an. Veniturile din publicitate pe platforme mobile au reprezentat 80% din incasarile totale din publicitate inregistrate de Twitter in primul trimestru, fata de un procentaj de 59% raportat de Facebook.
Twitter va avea in acest an o cota de 2,7% pe piata publicitatii mobile din SUA, fata de 2,4% in 2013, cu mult in urma Google (47%) si Facebook (22%), potrivit estimarilor EMarketer.
Sursa: Mediafax