Alex Velea si Smiley se numara printre artistii invitati sa cante la editia din acest an a Zilelor Bistritei, eveniment care se va incheia maine, 17 iulie. Manifestarea are un buget de 150.000 de lei si marcheaza 770 de ani de la prima atestare documentara a orasului. Evenimentele au loc in doua zone din oras: in Complexul de agrement Heidenfeld, unde sunt comerciantii cu tarabe, jocuri de noroc, mici si bere si unde vor avea loc mai multe concerte folclorice, reprezentatii de dans modern, break-dance si dans sportiv, respectiv in centrul orasului, unde azi si maine vor fi concerte.
In aceasta seara canta Distinto, Mozart Rocks, Krypton si Cassa Loco, iar maine – Prefix 990, The Ac Dc Man & True Band, Alex Velea si Smiley. Tot maine va fi si concursul Miss Bistrita.
Primarul Bistritei, Ovidiu Cretu, a declarat ca bugetul editiei din acest an a Zilelor Bistritei este de 150.000 de lei, bani care, de regula, sunt recuperati de la comerciantii care platesc taxe ca sa-si amplaseze tarabele.
In cadrul sarbatorii orasului, va fi lansat si brandul turistic al Bistritei, de oras al pasajelor, respectiv mascota, strutul cu potcoava in cioc. Crearea unui brand turistic pentru promovarea Municipiului Bistrita, si anume Cetatea Medievala Bistrita, reprezinta unul din obiectivele specifice ale proiectului ”Promovarea Turistica a Cetatii Medievale Bistrita”, proiect derulat de Primaria Bistrita in perioada 30.12.2010 – 29.12.2011 si finantat din Fondul European pentru Dezvoltare Regionala, prin Programul Operational Regional. Valoarea totala a proiectului a fost stabilita la aproape 1 milion de lei.
Sigla Bistriteti este conceputa ca o interpretare moderna a elementelor arhitecturale dominante ale orasului: Ansamblul Sugalete si Biserica Evanghelica. Ansamblul Sugalete este cel mai lung sir de case medievale cu arcade la parter din Romania, iar Biserica Evanghelica este biserica cu cel mai inalt turn medieval din Transilvania.
Mascota, inspirata de strutul cu potcoava in cioc pastrat in toate stemele orasului Bistrita de mai bine de 400 de ani, are ca scop starnirea curiozitatii fata de trecutul si prezentul orasului.
Sloganul „Bistrita, poarta Transilvaniei” lanseaza o invitatie de patrundere in istoria, arhitectura si frumusetea unui oras reprezentativ pentru regiunea Transilvaniei.
Sursa: Ioana Osan