Ziua a doua a Festivalului International de Teatru „Atelier”, cea de luni, 17 iunie, a continut doze echilibrate de meditatie mai mult sau mai putin filosofica, umor – nu ras in hohote, ci doar cateva zambete in coltul gurii, completate cu chicoteli – , inocenta regasita cu bucurie, ca atunci cand mergi pe bicicleta si vintul ti se joaca prin par, poezie-muzica sau muzica-poezie cu parfum latin si nostalgia vremurilor in care libertatea si dragostea erau pe primul plan.
Programul „Atelierului” a inceput de dimineata, cu un spectacol in afara concursului: „Bigudiuri”, de Mimi Cornel Branescu, prezentat de Teatrul independent baimarean „Ararat”.
Un spectacol de mare sensibilitate, desi pigmentat cu glume putin desucheate, despre problema traumelor sufletesti nascute din saracia si singuratatea care ameninta individul intr-o lume pe cale de disolutie.
Mult asteptat a fost spectacolul „Caligula” de Albert Camus, in directia de scena a lui Victor Ioan Frunza, produs de Teatrul Municipal baimarean. Un spectacol greoi, incarcat, „Caligula” impresioneaza prin scenografie (semnata de Adriana Grand), fiind povestea unui tiran care, odata cu pierderea fiintei dragi, devine obsedat de moarte.
Brusc constient de faptul ca totul pe aceasta lume este trecator, Caligula incearca sa se obisnuiasca cu ideea mortii, provocind-o el insusi in mod programat si „nediscriminatoriu” in rindul tututror celor care il inconjoara.
Cu bicicleta spre show-uri de muzica si poezie
Spectacolul de coregrafie „Fixed Wheel” sustinut de cei doi actori-dansatori de la Etta Ermini Mouvement Theatre din Londra a avut ca pretext… bicicleta, „cel mai bun prieten al omului”, in jurul careia s-au nascut cateva povestioare din care nu lipseste doza de improvizatie, inocenta copilariei, cautata si regasita, precum si umorul fara pretentii de profunzimi intelectualiste.
Seara a continuat cu un spectacol de muzica si poezie sustinut de chitaristul Costin Soare si actorul Eduard Petru Jighirgiu, de la Fundatia Accumm din Bucuresti, pe muzica lui Mario Castelnuovo-Tedesco (1895-1968), muzician florentin cu origini ebraice, ale carui compozitii se caracterizeaza prin lirism si ironie, si pe versurile lui Juan Ramon Jimenez (1881-1958), cistigator al Premiului Nobel pentru literatura (1956) si unul dintre reprezentantii importanti ai modernismului hispanic. Evenimentul a fost dedicat implinirii a 50 de ani de la moartea lui Juan Ramon Jimenez si a 40 de ani de la disparitia lui Mario Castelnuovo-Tedesco.
Seara s-a incheiat in aceeasi nota poetico-muzicala, cu un concert al trupei maghiare CECO, ce a readus in memoria spectatorilor nostalgici cintecele si poezia anilor ’60-’70.
Citeste si:
Dramaturgia, in concurenta cu fotbalul
Festivalul de teatru „Atelier” a luat startul pentru a treia oara in Baia Mare
12 iunie 2008
Teatrul Baia Mare, in direct pe postul TVR Cultural
Peste 20 de spectacole si peste 200 de actori la Festivalul Atelier 2008 din Baia Mare
10 iunie 2008
Regal de teatru in Baia Mare pentru o saptamana
Festivalul International de Teatru ”Atelier” Baia Mare, 15 – 22 iunie 2008 – Programul spectacolelor
6 iunie 2008
Sursa: Anca Goja
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult