În fiecare an, pe 11 februarie, se aniversează Ziua Internațională a Apelului Unic de Urgență 112.
Potrivit Directivei 98/10/EC (ONP: prevederi pentru reţele telefonice deschise şi serviciul universal în telecomunicaţii), 112 este numărul unic pentru apeluri de urgenţă pentru toate statele Uniunii Europene, la care se răspunde în mai multe limbi de circulaţie internaţională, apelabil gratuit de la terminalele conectate în reţelele de telefonie fixă, mobilă sau alte sisteme.
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă este pus la dispoziţia tuturor cetăţenilor de pe teritoriul României (români şi străini), care se află în situaţie de urgenţă.
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) are următoarele atribuţii:
Primeşte şi înregistrează automat apelurile de urgenţă comunicate prin telefon, radio, dispozitive automate de anunţare, semnalizare, alarmare ori prin alte mijloace, confirmând şi localizând, pe cât posibil, apelurile primite;
Analizează, direcţionează şi transmite operativ apelurile de urgenţă către dispeceratele de urgenţă ale agenţiilor specializate de intervenţie precum şi la autorităţile competente (funcţie de natura evenimentelor şi consecinţele lor), pe baza unui index al incidentelor;
Primeşte şi înregistrează datele şi informaţiile privind evoluţia evenimentelor şi a intervenţiilor;
Centralizează, stochează şi pune la dispoziţie autorităţilor abilitate datele privind apelurile de urgenţă gestionate.
Recepţionează apelurile de urgenţă în limbile minorităţilor naţionale precum şi în una dintre limbile de circulaţie internaţională, după caz.