Statiunea turistica Ocna Sugatag a fost ”bombardata” cu amenzi de catre comisarii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Maramures (CJPC). Patru amenzi au fost aplicate in ultimele zile in statiune in urma unor controale efectuate pe linia prestarilor de servicii in zonele de agrement din judet, precum si a unor verificari care au vizat modul de respectare a legislatiei la piscine si bazine de inot. Desi au gasit nereguli, comisarii CJPC sunt surprinsi ca cetatenii nu reclama proasta calitate a serviciilor, pentru ca, desi in plin sezon, nu s-a primit nicio sesizare in acest sens.
In perioada 20-31 iulie, comisarii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor au facut verificari la 8 operatori economici care isi desfasoara activitatea in domeniul prestarilor de servicii in zonele de agrement si parcuri de distractii. Cu aceasta ocazie a fost aplicata o sanctiune contraventionala in valoare de 3.000 de lei unui operator din statiunea Ocna Sugatag pentru neinformarea cu privire la instructiunile de folosire a bicicletelor si hidrobicicletelor, precum si pentru neinformarea consumatorilor despre riscurile la care se expun atunci cand utilizeaza aceste mijloace de plimbare pe lac.
Actiunea de control s-a lasat si cu doua avertismente aplicate reprezentantilor a doua locuri de agrement din Baia Mare si Sighetu Marmatiei, pentru ”neafisarea numarului de telefon de la pompieri, politie si ambulanta”, dupa cum a declarat seful CJPC, Olivia Ardelean.
In aceeasi perioada au fost facute verificari cu privire la modul de respectare a legislatiei in cazul piscinelor si a bazinelor de inot. Verificarile s-au lasat cu trei amenzi in valoare de 9.000 de lei aplicate tot in statiunea Ocna Sugatag.
”Au fost aplicate trei amenzi in valoare de 9.000 de lei si au fost date doua avertismente. Amenzile sunt pentru nerespectarea calitatii apei de imbaiere, dar si pentru ca nu era afisata adancimea apei si lipsea santul de clorinare. Cele doua avertismente sunt pentru neinformarea cu privire la adancimea apei din bazin, aceste informatii nu erau vizibile, erau destul de sterse”, a mai aratat Olivia Ardelean.
Aceasta s-a aratat surprinsa ca desi a gasit numeroase nereguli in statiunea Ocna Sugatag, cum ar fi apa murdara, mizerie, grupuri sanitare insalubre, totusi cetatenii nu au reclamat aceste aspecte la CJPC.
”Rugamintea mea e ca toti consumatorii sa ne sesizeze atunci cand observa ca apa nu este curata. Noi vom reveni si in Ocna Sugatag sa vedem daca s-a reglementat situatia pentru ca acolo am gasit destul de multe probleme. Am solicitat golirea bazinului, pentru ca apa era murdara, grupurile sociale erau mizere. Suntem surprinsi ca nu am primit nici o reclamatie cu privire la aceste nereguli. Consumatorii ar trebui sa fie mai pretentiosi”, a semnalat Olivia Ardelean.
Sursa: Camelia Tocaci